Tulburările de învățare

Tulburările de învățare reprezinta un grup de deficiențe caracterizate prin dezvoltare inadecvată a capacității de însușire a abilităților academice.

Tulburările de învățare sunt:

  1. Dislexia– copilul prezintă dificultăți majore în achiziționarea cititului.
  2. Disgrafia– dificultăți majore în achiziționarea scrisului corect gramatical. Se manifestă prin dublarea consoanelor, omisiunea sau înlocuirea unor sunete, despărțirea greșită în silabe, etc.
  3. Discalculia – dificultatea de a învață și înțelege operațiile matematice.

In general, numărul copiilor ce prezintă astfel de tulburări este cuprins între 5%si 10%, la nivel global. Un diagnostic corect nu poate fi stabilit înainte de finalizarea învățării scris-cititului, deci, nu înainte de clasa a II-a.

Copiii cu astfel de tulburări pot fi recunoscuti prin:

  • nivel intelectual normal, cu un QI de minim 85;
  • atenție scazută
  • dificultăți de concentrare
  • lipsa răbdării
  • dificultăți la nivelul memoriei de lucru.
  • sunt creativi
  • nu înțeleg mesajul textului pe care ei îl citesc, dar înțeleg dacă le citește o altă persoană.

Intervenția terapeutică este realizată de către un logoped, care, folosind metode specifice/alternative de învățare, îl ajută pe copil să învețe scris-citit și socotitul.

Pentru că aceste tulburări, de cele mai multe ori, nu sunt identificate corect de către învățător sau părinte, copilul este considerat incapabil, leneș, ceea ce îl poate conduce spre dezvoltarea unor tulburări emoționale precum anxietatea școlară, depresia etc.  In sprijinul lor au apărut o serie de acte normative, printre care amintim Legea nr. 6 din 2017.

Conform acesteia, acești copii pot beneficia de sprijin educational din partea unui profesor de sprijin, adaptarea curriculară sau a metodelor de învățare-consolidare-evaluare.

Viața armonioasă te poate ajuta în acest sens.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *